Dziewczyny, badajcie tarczycę ...

Wypadanie włosów często identyfikuje się z przeżytym stresem, zmianą pory roku, brakiem witamin, anemią, bądź wahaniami hormonalnymi. W moim przypadku by znaleźć prawdziwą przyczynę wypadania moich włosów, musiałam wykluczyć stres, brak witamin, anemię, by móc się ostatecznie przekonać, że przyczyna leży gdzie indziej. Szkoda, że tak późno to zrozumiałam...





O ile brak witamin i anemię możemy zredukować odpowiednią dietą a stres odpoczynkiem, o tyle w przypadku, gdy mamy problemy z hormonami nie pomoże nam nic. Dosłownie. Ani wcierki, ani cudowne suplementy diety. 

Gdy zaczęły mi włosy masowo wypadać zaczęłam standardowo od picia pokrzywy, siemienia lnianego, aplikacji wcierek. Ale włosy leciały nadal i to na dodatek tylko w określonych partiach skóry głowy. Znajomi mówili: "Wydaje Ci się", "Może za mocno ich spinasz w kucyk". Ok, przestałam włosy spinać, wcierałam nadal, piłam dzielnie pokrzywę i siemię lniane. W międzyczasie zjadłam kilkadziesiąt tabletek Calcium Panthothenicum, wypadanie ciągle utrzymywało się na drastycznym poziomie.

Aż pewnego pięknego dnia postanowiłam zbadać hormony tarczycy. Zastanawiam się dlaczego tak późno.
Okazało się, że mam podwyższony wynik TSH, czyli mam niedoczynność tarczycy. Endokrynolog przepisał mi Euthyrox 25 w dawce najniższej, celem wyrównania poziomu hormonów. 

To co teraz napiszę może dla wielu z Was wydać się czymś niemożliwym, ale po wzięciu ok 5 tabletek moje wypadanie włosów drastycznie zmalało ! Już nie wyciągam kilkudziesięciu włosów, a zaledwie kilkanaście. Wiem, że to może być siła sugestii, ale działa. Wprawdzie dalej kontynuuję wcierkowanie, picie pokrzywy oraz lnu, ale dopiero wprowadzenie tabletek wyrównujących hormony dało nieziemski efekt.

Prośba do wszystkich dziewczyn zmagających się z wypadaniem włosów - zacznijcie od znalezienia przyczyny wypadanie, a później będziecie leczyć jego objawy. Z hormonami nie ma żartów, nie wyregulują je suplementy diety, czy odżywki.


Pozdrawiam, 

Żółty Pies

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz