Niewłosowo - Serum z witaminą C

Jako, że lato powoli nas opuszcza, aura szarzeje, a wraz z nią moja cera.. Postanowiłam zatem zakupić serum do twarzy z witaminą C, by ją rozświetlić i odżywić.

źródło: www.vitanatural.pl




Witamina C znana jest ze swoich świetnych właściwości antyoksydacyjnych. To znaczy, że redukuje wolne rodniki (a raczej reaktywne formy tlenu), które uszkadzają struktury skóry. Niestety, bez tych rodników-szkodników nie ma życia, więc jedyne co można zrobić, to unikać sytuacji, które uwielbiają - m.in opalania, palenia papierosów, itp.

Promieniowanie ultrafioletowe jest jedną z głównych winowajców starzenia się skóry. Na pewno zauważyłyście, że osoby które namiętnie się opalały bądź korzystały z solarium wyglądają (a raczej ich skóra) starzej. No, ale są to rzeczy, które zapewne każda z Was wie :) Ja osobiście się nie opalam od kilku lat, unikam nadmiernej ekspozycji na promieniowanie  UV. Jednak nie da się całkowicie unikać promieniowania, dlatego, że jest ono aktywne cały rok (UVA-które przenika aż do głębokich warstw skóry), nawet nocą.

Temat zasadności  stosowania filtrów pozostawię na osobny wpis. Wracając do witaminy C w produktach kosmetycznych - jest to składnik pożądany, jednak bardzo szybko się utlenia (stąd konieczność używania opakowań z ciemnego szkła).Ważne jest też stężenie witaminy C w kosmetyku - pożądane to 10-15%.


Kolejna sprawa to forma witaminy C i podłoże w którym została rozpuszczona - tzn. postać kwasu lub soli - kwas askorbinowy jest rozpuszczalny w wodzie, a np. palmitynian askorbylu w oleju. Jak obecnie wiadomo, substancje rozpuszczone w oleju przenikają głębiej w skórze, dlatego, że środowisko skóry jest lipofilne - czyli ma powinowactwo do tłuszczu. OK, dość teorii, za bardzo się rozpisuję :D

Wracając do serum, które zakupiłam - zachęcił mnie krótki, treściwy skład oraz w miarę niska cena. Niestety producent nie zaznaczył jakie stężenie witaminy C znajduje się w serum. A szkoda.





Od serum oczekuję rozświetlenia cery. Redukcji zmarszczek nie oczekuję, bo wg mojej wiedzy i przekonań nie jest to możliwe :) Opakowanie zawiera 30 ml  serum. Zapłaciłam za nie ok 26zł z przesyłką.

Oto skład:


Jest krótko i treściwie - zaraz po wodzie znajduje się sodowy fosforan askorbylu (prekursor wit c), następnie gliceryna, ekstrakt z aceroli i dodatki w postaci konserwantów i stabilizatorów emulsji.


Do zamówienia (allegro) dostałam prezent - próbkę kolejnego serum, które mnie ogromnie zaciekawiło:



Jest to serum Bielendy z 10% kwasem migdałowym. Skład ma świetny! Czytałam o nim wiele pochlebnych opinii. Znając moją zachłanność, kupię pełnowymiarowe opakowanie :D




Miłego wieczoru!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz