Czy faza księżyca ma wpływ na wzrost włosów?


Temat brzmi dość banalnie i pewnie nie jedna z Was pomyślała "co ma piernik do wiatraka?" - ja też tak myślałam czytając artykuły, w których autorzy wykazywali korelację między fazą księżyca a wzrostem włosów.

Księżyc niewątpliwie jest bardzo istotnym obiektem, bez którego nie byłoby obecne życie na Ziemi. Wpływa on na ziemską grawitację, gwarantuje przypływy i odpływy oceanów (i ogólnie wód), zawdzięczamy mu także pory roku. Istnieje również twierdzenie, że faza księżyca ma wpływ na ludzkie zachowanie i samopoczucie. Co więcej, niektórzy wierzą, że wygląd naszych włosów zależy od tego, w której fazie księżyca przeprowadzimy na nich zabieg...



Do rzeczy - uważa się, że aby włosy po obcięciu szybko odrosły, należy je obciąć wtedy, gdy księżyca "przybywa" - przed pełnią. Natomiast, gdy chcemy, by wolnej odrastały, należy włosy obciąć, gdy księżyc zstępuje i się "chowa".

Brzmi trochę jak babciny zabobon, nigdy nie zwracałam na to uwagi, ale znalazłam w internecie kalendarz księżycowy, który sugeruje kiedy jest dobry dzień na ścięcie włosów, depilację, czy zrzucenie wagi ;)

link tutaj -> http://www.rytmnatury.pl/kalendarz-ksiezycowy-zdrowie-i-uroda



Praktykujecie pielęgnację włosów według fazy księżyca? Co o tym sądzicie ?

Żółty Pies

3 komentarze:

  1. Kiedyś coś słyszałam aby nie obcinać w jakiejś fazie, ale nigdy się tym nie przejmowałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. kiedyś o tym słyszałam, ale raczej nie zwracałam na to uwagi hehe :) tnę wtedy kiedy mi się podoba hihi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie że o tym piszesz, wiele jest w sieci artykułów o włosach, ale mało która włosomaniaczka bierze pod uwagę wpływ księżyca. Sama na podcinanie chodzę raczej spontanicznie, więc nie sprawdzam wtedy fazy księzyca, ale następnym razem pewnie tak zrobię, bo już jestem gotowa niemal na wszystko żeby przyspieszyć porost - przez wypadanie musiałam obciąć sporo włosów i aż mnie skręca jak widzę dziewczyny z pięknymi, długimi lokami. Niewielu rzeczy ludziom zazdroszczę, ale włosów tak, zdecydowanie :)

    OdpowiedzUsuń