Bioxsine Dermagen - Szampon i odżywka przeciw wypadaniu włosów dla kobiet

Moje pierwsze spotkanie z produktami marki Bioxsine miało miejsce w ubiegłym roku, kiedy to testowałam kultowy juz szampon przeciw wypadaniu włosów >klik<.  Była to znajomość korzystna, wówczas na mojej głowie pojawiło się mnóstwo nowych włosków. Ostatnimi czasy producent rozszerzył gamę swoich kosmetyków  - m.in. wprowadził linię dedykowaną specjalnie dla kobiet, które borykają się z nadmiernym wypadaniem włosów. Dzięki odrobinie szczęście udało mi się wygrać zestaw (szampon+odżywka) w konkursie na blogu Włosy Muszą Być Długie. Dzielnie przystąpiłam do testów z nadzieją na zahamowanie mojego ogromnego wówczas wypadania włosów...


Szampon jak i odżywka umieszczone są w plastikoych, typowych dla produktów tej marki buteleczkach o pojemności 300 ml. Cena  oscyluje się okolicach 28-34 zł za sztukę. Dostępność: apteki.


Produkty otrzymujemy w ładnych, kartonikowych opakowaniach, do których dołączona jest ulotka. W ulotce producent wyjaśnia sposób działania swoich produktów, opisuje skład, substancje czynne oraz potwierdza skuteczność ich działania.



Szampon posiada gęstą, żelową konsystencję, przez co jest dosyć wydajny. Buteleczka wystarczyła mi na 1,5 m-ca codziennego stosowania. Dostępnych jest kilka rodzajów szamponu - m.in wersja przeciwłupieżowa, do włosów tłustych, farbowanych oraz do suchych i normalnych. Testowałam ostatnią z nich.

Skład szamponu wygląda następująco:




Sporo substancji aktywnych - ekstrakt ze skrzypu, kompleks witamin z grupy B  w postaci wyciągów roślinnych oraz miód. Mimo obecności SLS-u szampon jest łagodny dla skóry głowy.

Szampon stosowałam co mycie, spieniałam go i zostawiałam na kilka minut. Dobrze mył, nie wysuszał zbytnio włosów na długości.



Odżywka posiada średnio gęstą konsystencję. Zapach - lekko słodkawy. Tylko raz zastosowałam odzywkę na całe włosy (i efekt był średni). Nakładałam ją na skórę głowy, co także zaleca producent. Niestety w moim przypadku produkt okazał się być diabelsko niewydajny. Buteleczka o pojemności 300 ml wystarczyła mi dosłownie na kilka użyć. Niestety tak to wygląda ze stosowaniem produktu na skórę głowy - przynajmniej na muszę zużyć dość sporo preparatu, by dokładnie pokryć cały skalp.

Skład odżywki:


Na początku sporo substancji kondycjonujących, w tym silikonów, ekstrakt ze skrzypu oraz kompleks witamin z grupy B - w niewielkiej ilości. Szczerze mówiąc, liczyłam na coś lepszego.

Stosowanie tej odżywki na skórę głowy powodowało szybsze ich przetłuszczanie. Musiałam myć włosy częściej, niż robię to normalnie, a nie sądzę, by kilkukrotne jej zastosowanie na skalp przyczyniło się w jakimkolwiek stopniu do poprawy ich kondycji.


Ogólna ocena kuracji

Jak już wspominałam wyżej, szampon stosowałam co mycie przez około półtora miesiąca, odżywka wystarczyła mi na kilka myć. Kuracja duetem Dermagen przypadła akurat na okres, w którym włosy wypadały mi masowo z uwagi na rozchwianą gospodarkę hormonalną, o której pisałam tutaj. Niestety, nie zauważyłam zmniejszenia ich wypadania. Włosy jak wypadały, tak wypadają dalej, no może teraz już minimalnie mniej, bo powoli zaczyna się wszystko stabilizować, ale dalej są to ilości dramatyczne.

Niemniej jednak uważam, że moja opinia przez to nie jest obiektywna. Kuracja ta może się bardzo dobrze sprawdzić na osobach, które borykają się z sezonowym wypadaniem włosów, bez podłoża hormonalnego. Gdybym miała polecać to tylko szampon, ze względu na dość dobry skład, który ma potencjał do faktycznego wzmocnienia korzenia włosa. Odżywka moim zdaniem jest zbędnym luksusem.





Żółty Pies


4 komentarze:

  1. szkoda, że nie odnotowałaś pozytywnych zmian :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja niestety też cierpię na wypadanie włosów z powodów hormonalnych i tego typu kosmetyki zazwyczaj średnio się u mnie sprawdzają, ale mimo wszystko chętnie bym wypróbowała. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a jak u ciebie z hormonami jest poprawa ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z prolaktyną wciąż mam problem (mikrogruczolak), jeżeli chodzi o TSH, to się unormowało.

      Usuń